Mimmi Marias blogg

Mimmi Marias blogg

VÄLKOMNA TILL MIMMI MARIAS BLOGG

Välkomna att gå in på de olika sidorna för att läsa och se mer bilder.

tisdag 28 juli 2015

Klänningoch örhängen

Återbruk. När jag fyllde 50 år fick jag en utmaning som innebar att jag skulle tillverka nya saker av gamla och överblivna hopplockade ting som var samlade i en snygg hink. Nu har jag gjort ett djupdyk i hinken och börjat tillverka saker som jag kan använda. Först blev det en klänning av ett snyggt, mönstrat, Indieninspirerat, brunrosa tyg. Det vackra tyget räckte inte riktigt till den modellen som jag ville ha så jag gjorde inslag av ett helsvenskt, ljusrosa, randigt tyg som jag dekorerade med hjärtan från det vackra tyget. Klänningen är mjuk och behaglig att ha på sig med ett luftigt fall. Den är också lite kul och annorlunda med tanke på kulturkrocken med det Indiska och Svenska tyget. I den spännande hinken fanns det också en burk pärlor så det blev ett par örhängen passande till klänningen.